Hoppa till sidans innehåll
Foto: Dennis Paulsson MBA:s ordförande Ninette Hansson kan se tillbaka på några månaders hårt och framgångsrikt arbete. Nu är vi äntligen framme vid den punkt när avtalet med Fritidsnämnden ska undertecknas.

Avtalet klart - skrivs under nästa torsdag

15 NOV 2017 17:11
Fritidsförvaltningen/-nämnden och Malmö Bouleallians är överens. Avtalet är klart att skrivas på. Det kommer att ske nästa torsdag, den 23 november. Avtalet löper på tre år från och med den 1 juli i år.
  • Uppdaterad: 15 NOV 2017 17:13

På medlemsmötet den 2 november framförde MBA:s ordförande Ninette Hansson en del invändningar mot det förslag till avtal som FF presenterat. Vid förnyade kontakter mellan parterna fick Ninette gehör för sina synpunkter och ett nytt avtal togs fram. 

Avtalet kommer att publiceras här på hemsidan så snart det är underskrivet. Men redan nu bjuder vi på en kort sammanfattning: MBA får ett verksamhetsbidrag under tre år med början den 1 juli. Första året motsvarar bidraget 50 procent av årshyran, året därpå 45 procent och därefter 35 procent. Utbetalningen delas upp på fyra tillfällen per år, januari, mars, juni och september.

Som motprestation åtar sig MBA och föreningarna som ingår i alliansen att "kontinuerligt bedriva och utveckla verksamhet för sina medlemmar och allmänheten." Vidare står det att vi ska "... instruera och hjälpa besökarna samt bedriva kafé."

Dessutom har Fritidsförvaltningen/-nämnden synpunkter på öppethållandet. Kravet är att hallen under september-mars ska vara öppen minst 30 timmar måndag-torsdag varav nio timmar på kvällstid. Plus att alliansen ska arbeta för att öka tillgängligheten för allmänheten genom att ha mer öppet under helgerna. Under tiden april-augusti är det 17 timmar/vecka som gäller. I juli får hallen vara stängd.

Alliansen ska också arbeta för att få personal med arbetsmarknadsstöd till Bouletoftahallen. (Denna ska anställas av Malmö Stad, inte MBA.) En annan viktig sak är också att verka för att alliansen utökas med fler medlemsföreningar och fler medlemsaktiviteter.

Avsikten med upplägget är att alliansen ska bli självgående ekonomiskt och på egen hand klara verksamhet och ekonomi efter de tre år som avtalet täcker in.

Förvaltningen/-nämnden kräver också att vi uppskattar och för statistik över besökarna avseende bland annat antal, kön och ålder. Dock inte så detaljerat som i det första förslaget. Detta ska redovisas årligen till Fritidsnämnden.

Treårsavtalet ger oss en rejäl chans till nystart efter det ekonomiska fiaskot i SM. Den ska vi givetvis ta. MBA:s styrelse har en del på gång. En lista med förmåner och skyldigheter för medlemmar i alliansen har tagits fram. Den ska presenteras för de föreningar som visat intresse för att vara med i MBA. Likaså finns en sammanställning av regler och priser som gäller vid uthyrning av hall och kafé samt en broschyr som ska spridas till företag för eventuella evenemang i hallen.

När det gäller personal till hall/kafé har en kontakt etablerats med Arbetsförmedlingen. Hyresvärden Stadsfastigheter har börjat uppfylla sina löften om förbättringar. Just nu är det fläktar på hallens väggar och tak som installeras. Kök, kafé och toaletter kommer också att fräschas upp inom kort.

Vi stannar där och återkommer med mer info efterhand.

Skribent: Dennis Paulsson
Epost: This is a mailto link

Ja tack!
Jag vill gärna få nyhetsbrev från Malmö Bouleallians. 
   
   OBS!
Bouletoftahallen öppen med anpassning

 

 

 

fjadern_side

 

Bildresultat för youtubelogga

Se boulefilmer på Youtube.

 

Bildresultat för vädersymboler

Vädret i Malmö

Postadress:
Malmö Bouleallians
Genarpsgatan 6
212 28 Malmö

Besöksadress:
Bouletoftahallen, Genarpsgatan 6
212 28 Malmö

Kontakt:
Tel: 0700644625
E-post: This is a mailto link

Se all info